Wednesday, May 13, 2009

selamat hari ibu...

assalamualaikum semua... bersua kembali di dalam talian internet ini... agaknya dah lebih kurang 5 hari saya tak menaip di blog saya nie... pada kali ini saya ingin berkongsi pengalaman saya pada hari ibu... pada hari ibu itu saya tolong mak saya dalam penyediaan makanan untuk kursus kahwin di masjid abu bakar johor (ntah selalu kat marsah kali nie sajer kat masjid lak takpelah...) mak saya amik tender masakan untuk kursus kawin anjuran jabatan agama johor... alhamdulillah rezeki dari Allah s.w.t. pada semalamnya saya telah membelikan tiket balik untuk adik saya (udin) pulang ke kolej komuniti segamat pada jam 3.30 ptg hari ahad 10 mei 2009(hari ibu) n saya balik agak lewat gak sebab tgk bola liverpool vs west ham. pada keesokan harinya saya terlewat bangun n berkejar tolong mak kat kantin... sebab dapat panggilan telepon dari adik saya (nana) bahawa pak cik saya tak sampai lagi untuk tolong gak... saya pun macam pelesit r siap2 n sebelum kuar umah saya tgk udin n angah ada kat umah.. saya assume yang angah leh anta dia g bus stand... saya pun trus gerak r ke kantin... dalam pada saya tgh kemas barang2 kat masjid.... tibe2 dapat panggilan dari mak... saya pun angkat lah.. n then... mak pun marah2... "ude!! kenaper tak bawak udin sekali ko kan tahu udin nak balik ari nie!!!" saya pun cakap lah angah kan ada... suh angah anta... pastu mak pun jawab... " angah tak nak anta sie bz... ko kan tahu udin tue pelik ckit... ko tak ingat kejadian lama....!!!!(udin penah kene rasuk nak bunuh angah n kejadian die sama mcm aritu udin suh anta g kantin n angah tak nak anta...)... itu yang mak takut sgt... pada hari itu saya n adik beradik telah membuat mak marah pada hari ibu yang sepatutnya memberikan kegembiraan pada diri die... saya rasa mcm bersalah sgt walaupun dari posisi saya sebenarnya tak salah... saya tak sepatutnya buat mak marah2 saya.... itulah ckit sbyk yang saya dapat kongsi pengalamn masa hari ibu... huhuhuh p/s: hargai lah ibu anda...

No comments: