Friday, May 15, 2009

selamat hari guru...

assalamualaikum semua... bertemu kembali di dalam blog nie... rasa nye dah 3 hari tak menaip blog nie... pada kali ini saya ingin berkongsi pengalaman luka yang saya kiranya amat pahit sebagai seorang pelajar...
kisah pertama...
saya pun tak thu nak mulakan cam ner.. apa yang leh dapat saya sampaikan dulu saya seorang yang nakal masa kat sekolah... saya pernah membuatkan seseorang yang di anggap pelita dalam hidup saya marah semasa di sekolah... saya dahulu menjadi pengawas di sekolah kebangsaan temenggong abdul rahman 1 (STAR 1) . saya dulu seorang pengawas yang tak bertugas kalau cikgu suh bertugas jer saya akan main permainan cakar ayam(kalau korang sume tahu lah permainan tue..hehehe) saya nie degil ckit di sekolah... selalu gak lah tak jalankan tugas sebagai seorang pengawas kat sekolah rendah dulu. saya masih ingat lagi saya penah dirotan sebanyak 6 kali di bahagian punggung dan sampai sekarang saya masih berhutang 2 kali rotan huhuhu saya masih ingat lagi cikgu yang masih saya berhutang dulu.. anaknya dulu pernah sekelas dengan saya semasa diploma kat segamat dulu... saya rasa tak pernah lah kenalkan sape...takut mengaibkan seseorang plak... huhuhu saya dulu leh katakan nakal sangat la... tp saya bersyukur gal senakal nakal saya tak pernah ceburi bidang rokok... (mak dah ingatkan kat anak2 jangan merokok sebab nanti kene tido luar... huhuhu) saya masih ingat lagi cikgu saya pernah berkata kat saya "ko nie hazrik napelah nakal sgt ko noe pengawas ke bukan" saya dengar masa tue buat dek jer mcam xde pape... sekarang nie masih teringat dan berpikir ckit... saya leh jadi pelajar yang ok pun sebab kenang kembali ayat tu lah... hehehehe thank cikgu...

kisah kedua...
yang kedua nie saya ingin berkongsi cite masa sekolah rendah saya gak la... nie kisah cikgu inggeris saya. saya nie dulu subjek yang paling saya tak suka sekali ilah inggeris.. saya amat benci dengan inggeris... sya benci inggeris ada sebab... sebabnya saya tak suka cikgu inggeris saya yang terlalu garang macam singa lak huhuhu(maaf cikgu...) saya nie dulu kalau subjek inggeris jer saya akan cakap kat cikgu tue la... "teacher, may i go to toilet..." lepas cakap macam tue jer 2 jam kemudian baru kembali ke kalas ... hehehe (cabut r...) saya cam biasa je... masa masuk kelas cikgu tue dah kuar dari kelas... saya cabuit dengan 3 kwn yang lain... ka mi akan lepak2 kat kat tempat menunggu balik agak jauh r dari kelas... (tempat strategik...) saya nie tak bape suka ngan cikgu garang nanti tak masuk belajar... masa kat sekolah dulu tak pk pun bahasa inggeris nie sama je... kat u pun belajar benda yang sama... present ten la... past ten la... ntah lah ape lagi... saya belajar kat u sekrang nie pun dah susah gak la... sebab sume dalam inggeris... huhuhu. sekarang nie baru ter pk kenapelah aku nie malas nak belajar inggeris... pk2 balik cikgu garang pun sebab aku nie nakal huhuhuhuhhu... nyesal tak sudah... pada kawan2 sume jangan jadik cam saya... huhu anggaplah nie kisah iktibar dari seorang yang dulu bergelar murid@pelajar. ok lah sampai situ jer kisah yang dapat saya kongsikan....

P/S: SELAMAT HARI GURU PADA GURU2, PENSYARAH2 YANG PERBAK MENGAJAR SAYA....

No comments: