Friday, March 6, 2009

kb yang memenatkan

assalamualaikum bertema kembali di arena blog di internet... alhamdulillah diberi sekali lagi untuk bertemu.... pada kali ini saya nak menceritakan sedikit pengalaman kitorang mencari umah sewa di BANDARAYA ISLAM KOTA BHARU.... kami bertolak dari machang dalam kul 11.15 pagi, kami pergi konvoi 3 kete.... yang drive saya, mirul n sobri.... dalam perjalanan kami... ada suatu peristiwa yang berbahaya saya kira... huhuhu... saya nasib baik tak langgar lembu yang sedang berkejaran sorang sorang... huhuhu saya nampak lembu lintas n slowlah bawak kete lepas tuie lembu patah balik kat jalan selorong kami... kami pu takut r sebab belakang kami ada kete yang sedang laju... nasib baik brek kete ok... mampu untuk berfungsi... huhuhu... alhamdulillah tuhan masih sayangkan kami... (syukur...). perjalanan kami pun diteruskan rasa lega lah ckit... sampai je kat KB kami pun trus singgah kat KB MALL (satu2nya shopping mall yang ok kat KB).. kami sampai jer trus lah jalan2 tgk2 hanphone maklumlah bdk2 nie baru dapat PTPTN.... (saya tak lah ikot jer diorang...) yang geng2 mirul datang jer KB mestilah diorang idamkan pizza hut... (dah lama tak makan lah katakan...termasuk saya... hehehe). dalam kul 1.00 ptg saya mirul n ecot kuar dari KB MALL utk pergi berjumpe dengan kaunselor kesayangan kitorang iaitu PUAN CHE MANISAH @ CIK MAS... hajatnya nak jumpa amik tempahan baju... tapi kitorang bernasib baik cik mas belanja kitorang makan tghari... hehehe bestnye cik mas... kami makan kat restoren sebelah uitm kampus kb je... sedap gak kat situ makan... nyam2x... setelah abis makan kami masuk ke uitm kb n g kat bilik cik mas... suatu perkara yang tak diduga berlaku... cik mas tertinggal HP die kat kedai... kami risau gak ilag HP tue... tapi alhamdulillah jumpe balik dengan bantuan rakan cik mas... setelah selesai tugas di uitm kb kami pun grak ke kb mall balik... kitorang solat n trus kuar mencari rumah sewa bdk2 pompuan dulu... (Diorang dah ada contact senag r...) kami pun jumpe rumah banglo yang hendak disewakan pada diorang.... besa lah gak.... jeles lak tgk... huhuh. kami pun masuk n bincang2 lah dengan ORANG YANG BERKENAAN TUAN SEWA RUMAH (bukan tuan betul..)
setelah selesai... kami pun grak kuar dari umah sewa tue.... konvoi mirul hendak ubah haluan ckit sebab diorang nak g BILION (bukan kat segamat tau heheh kat kb pun ada,,,) konvoi kami pula singgah ke masjid langgar untuk zohor... saya, panjang(fares), n sobri amik keputusan untuk berjalan kaki mencari rumah sewa berdekatan dengan masjid langgar... kami berjalan masuk ke dalam... jauh la gak... panas plak tue... untuk mencari uamah sewa... kami ada jumpe umah kosong yang saya kira ok lah gak... tapi agak malang rumah tue dah dibeli oleh majlis daerah untuk dirobohklan... huhuhu kami pu mencari yang lain... cari punya cari akhirnya tak jumpe gak... kami trus balik ke masjid langgar... aik pelik gak kami dah berjalan jauh diorang tak siap solat lagi huhuhuh (mungkin diorang takbir raya sekali kot.... geram jer....huhuhu).... lepas diorang siap solat kitorang trus menuju ke tempat rumah sewa lelaki plak.... masa OTW kitorang tak tahu jalan... n then saya dengan yakin nye bertanya lah dengan seorang mak cik kat tepi jalan... saya pun tanyalah "mak cik tahu tak alamat nie... berek 12, kg masjid batu benbam" dengan yakin mak cik tue menjawab... "adik terus blok kiri n belok kanan" saya pun blah lah dari situ... lepas tue mak cik tue kata... "adik, ginilah mak cik pun nak g kat tempat tue adik tumpangkan mak cik lah, mak cik dah tunggu kete sewa lama dah nie.." saya pun angkutlah makcik tue... dalam perjalanan saya dan cik yam sempat balas2 msj "yam mak cik nie tahu tak tmpat nie.. macam nak tumpamng kite jer..huhuhu" saya dan cik yam gelak2 jugak r... sampai jer kat destinasi yang mak cik tue tunjuk rupe nye... dia tunjuk jalan kat umah die... dalam hati rasa geram tapi tak pelah jihah ada cakap "takpelah hari nie kite tolong orang mungkin nanti orang tolong kita..." sejuk ckit dengar jihah cakap camtu... kami pun putus asa n terus g tesco tuk beli belah lagi...(dioranglah saya tak huhuhu), sampai TESCO diorang pun cari barang masing2... masa kat tesco bdk kelas saya si giant(jayen) tue datang tok follow kitorang balik... saya on jer.... maklumlah konvoi ramai lagi best... hehehe setelah diorang bis belanja jer, diorang nak g kb mall balik ada barang belum beli... saya, cik yam, panjang n jihah tak g kb mall kitorang singgah makan kat sebelah uitm kb... kitorang makan lah... sementara makan... ada gak msj ngan bdk yang kat kb mall... diorang lum balik... n kitorang cadang nak balik sekali.... tapi... ada sesuatu yang tak diduga berlaku... kete kitorang pancit taya... dahlah kat dalam takde taya spare... huhuhuh... kitirang g shell pk kan aper yang leh buat... pk punye pk kete jayen ada taya spare kitorang pun bukak taya dan DIBANTU oleh brader kat shell tue... lepas pasang taya jer baru pasan taya kat kete jayen dan kuar dawai2 dah... lagi bahaya tuk jalan!!! kitotang amik keputusan pam balik taya yang pancit tadi... n letak die kat taya belakang... lepas siap kitorang bersyukur sgt sebab di bantu oleh 2 brader masa kat shell.... huhuhuh kitorang amik iktibar bahawa kalau kita bantu orang orang akan bantu kite balik.... lepas selesai sume tue kitorang pun berkonvoi sorang2 yang lain dah balik takut kene marah pak guard n sewe kete jadi mahal... huhuhuh. akhirnya kitorang sampai uitm balik kul 12.30 tgh malam... sampai situlah pengalaman yang hendak saya kongsikan...

p/s : kalau ada seseorang mahukan pertolongan tolonglah die, nanti kita akan ditolong balik... tapi berpada pada lah.... bye.

No comments: