Monday, February 2, 2009

cuti rayer cine...

assalamualaikum. setelah sekian lame saya menyepikan diri.... kali ini saya dengan suka cita berasa gembira kerana dapat menaip kembali setelah sebulan tidak bersua.. baru dapat laptop yang dicintai ini kembali kerana laptop ini sebulan di tangan orang yang bernama kawan... (kasik kawan pinjam wat projek laman web....) pada kali ini saya suka ingin berkongsi pengalaman sebagai seorang muslim, kawan, dan anak. pada cuti semester yang lalu saya telah berkunjung kesatu tempat yang sosial sangat, banyak gejala sosial yang berlaku disitu, saya telah berjumpa dengan berbagai orang yang boleh dilabelkan sebagai "PELUPA" .ntah lah kenaper saya bercakap begitu... saya melihat orang melayu yang belum mengenali dirinya sebagai muslim minum minuman keras tanpa segan silu lagi... mungkin pada orang bandar yang hidup dengan gaya begitu berkata "itu perkara biasa bagi sesiapa yang ingin meriliskan tensyen nya". ntah la mungkin cara kehidupan orang yang saya maksudkan dengan cara muslim sebenar... saya ingin menasihatkan diri saya dan diri anda semua agar hindari perkara munkar yang boleh hancurkan kewarasan otak untuk berfungsi dengan sempurna... pengalaman ini bukan lah untuk membenci golongan yang saya maksudkan tetapi sebagai seorang muslim kita mempunyai akal yang dikurniakan Allah S.W.T untuk berfikir untuk kewarasan akal kita... sehingga berjumpa lagi...

No comments: